Top Social

KIITOLLISUUDESTA

torstai 28. huhtikuuta 2016

"No one can help everyone but everyone can help someone"




Kiitollisuus on positiivinen tunnetila, joka syntyy kun meille annetaan jotain hyvää. Se voi olla mitä tahansa sanoista tekoihin ja lahjoihin. Kun ihmisellä on osana elämänasennetta kiitollinen mieli, hän oppii näkemään asioita, joista voi olla kiitollinen jokapäiväisessä arjessa. Nämä ihmiset osaavat olla kiitollisia saamistaan ja omistamistaan asioista, sekä tämä auttaa olemaan pitämättä niitä itsestäänselvyytenä. Se tuo ihmiselle hyvää mieltä ja iloa arkeen. Aamuaurinko, kiireetön kahvihetki, juttelu toisen ihmisen kanssa tai vaikka sinun huomioiminen kassajonossa - voivat saada mielesi kiitolliseksi arjen pienistä asioista.

Saamme paljon toisiltamme erilaisten hetkien saattamana, mistä olisikin hyvä aina muistaa kiittää. Oon sitä mieltä, että me suomalaiset kiitämme toisiamme aivan liian vähän. Oon huomannut miten myös toisilla ihmisistä on hankala ottaa kiitosta tai kehuja vastaan. Kaikilla meillä tulisi olla sen kaltainen arvostus itseämme kohtaan, että pystymme ottamaan hyvän palautteen vastaan ja luottamaan siihen. Miksi me ihmiset antaisimme hyvää palautetta toisillemme, jos emme sitä tarkoittaisikaan?

Tällähetkellä mä koen olevani kiitollinen monestakin jutusta. Mulla on myös muutama asia elämässä joista en osaa nauttia ja olla kiitollinen niin paljon kuin toivoisin, mutta jospa näihinkin tulee tulevaisuudessa sen verran muutosta, että voin olla jo myöhemmin toista mieltä. Mun kiitollisuus perustuu mun elämän ympärillä oleviin asioihin ja niihin ihmisiin, jotka tukee ja kannustaa mua eteenpäin. Erityisesti niinä hetkinä, kun oon todella väsynyt.



Tänään mä oon kiitollinen siitä, että...

1.) Mulla on niin ihana lähipiiri, jolle voin purkaa mun ajatuksia.

2.) Oon saanut viimeaikoina paljon hyvää palautetta ja kiitosta muilta ihmisiltä. Niin työpaikan asiakkaiden omaisilta kun mun arkielämässä tapaamilta ihmsiltä. Kiitos siitä!

3.) Mulla on enää pari viikkoa aikaa kesälomaan, jollon päästään matkustamaan.

4.) Oon alkanu olla pirteempi, mitä pitemmälle kevättä on tultu.

5.) Oon tavannut ihania uusia ihmisiä ja päässyt jakamaan ajatuksia heidän kanssaan.

6.) Huomenna tapaan viimeistä kertaa mun Tunteva koulutusryhmän, jonka kanssa ollaan viimeinen puolivuotta opiskeltu tän koulutuksen parissa. Tänään oli lopputentti, joten huomenna ollaan vihdoin Tunteva hoitajia.

7.) Saan juoda nyt kupillisen hedelmäteetä.


Mistä asioista te olette kiitollisia elämässänne? Muistakaa että asioiden ei tarvitse olla isoja, jotta ne voivat olla tärkeitä. Mulle itselle on henkilökohtaisesti hankalia tilanteet, joissa ihminen ei saa apua tarvittuaan. Tekstin alussa olevan sitaatin mä poimin netistä sen vuoksi, koska se sai mulle paljon tunteita ja ajatuksia pintaan. Mietinkin, miten osuva tää lausahdus mun elämässä lopulta onkaan.

"Kukaan ei voi auttaa kaikkia, mutta kaikki voivat auttaa jotakin."

SATU
Be First to Post Comment !
Lähetä kommentti