Top Social

10 SYYTÄ OLLA MINÄ

tiistai 12. huhtikuuta 2016

Nyt mä haluan haastaa itseni eräällä tavalla bloginpuolella. Mun mielestä jokaisessa ihmisessä on erittäin paljon hyvää ja sit myöskin niitä heikompia kohtia, joihin helposti uppoudutaan omassa mielessämme. Aina ei hymyilytä se hyvä, vaan ihminen luontaisesti saattaa keskittyä siihen heikkouteen tai mielestään negatiiviseen asiaan itsessä ja omassa kehossaan. Mää törmäsin tänään 10 Syytä olla minä haasteeseen, eikä tarvinnut useampaan kertaan miettiä lähdenkö mukaan vaiko en.

Tälläkertaa keskitytään siispä niihin positiivisiin asioihin ja kaikkeen siihen hyvään mitä meistä löytyy. Oon satavarma, että meistä kaikista löytyy vähintään se 10 asiaa, jonka vuoksi on parasta olla just minä. Joten nyt mietitään ja aletaan töihin.




1. Oon iloinen ihminen. Mulla on hyvä huumorintaju. Mun kanssa on todella helppoa nauraa ja pitää hauskaa. En oo kovinkaan usein vakava tai hermostu asioista. Mun mieli vaan on hyväntuulinen ja olemus hymyilevä luonnostaan.

2. Välitän hirmusesti lähimmäisistäni. Oon todella empaattinen ihminen. Pidän ja kannan huolta paljon perheeni, ystävieni, mieheni asioista. Mä tykkäisin aina auttaa asioissa, joissa suinkin vain voin. Välitän lähimmäisistä paljon ja tykkään kertoo siitä niille. Soittelen paljon sukulaisilleni ja autan kaikkia aina kuin vaan voin. Kuinkahan monta kertaa oonkaan kuullut siitä, miten mun ei pitäis kuunnella muiden huolia. Mutta jokakerta mä kuuntelen, sellanen mä oon!

3. En hätkähdä pienestä, enkä luovuta helposti. Mä oon kokenut paljon kaikenlaista ja nähnyt monenlaisia tilanteita ja ihmisiä. Mulla on vähän sellanen luonne et tapahtu mitä tapahtu, en hätkähdä helposta. Useimmiten otan oudot ja haastavatkin tilanteet loppujen lopuks huumorin kautta. Saatan harmistua negatiivisista asioista joita tapahtuu, mutta sitten tsemppaan seuraavaan tilanteeseen entistä paremmin. En luovuta helposti, vaan jos joku asia on todella sitä mitä haluan, teen paljon työtä sen eteen.

4. Oon tyytyväinen kehooni. Mä oikeasti oon niin kehoon kuin kroppaan, mun ulkonäköön. Tottakai on pieniä asioita, mistä milloinkin harmistun. Mun kroppa on suhteutettuna aivan sopiva mulle ja sen eteen työtä tekemällä siitä saan aina vain kivemman. Vartaloon ja kehoon liittyen treenaan vain itseäni ja omaa hyvinvointiani varten, en sitä, mitä ajattelen ulkopuolisten ihmisten ajattelevan. Paitsi myönnettäköön, ettei toi Juuso varmaan sitä treenaamista vastaan myöskään ole ulkonäöllisesti!

5. Pohdin ja harkitsen valintojani. En säntää suinpäin tekemään suuria valintoja elämässäni tai jos ne tapahtuvatkin nopeasti, yleensäottaen olen pohtinut asiaa jo aiemmin. Osaan elää hetkessä ja tehdä päätöksiä myös extempore, mutta elämäni suuremmat valinnat ja hankinnat mä tykkään miettiä tarkkaan.

6. Olen rohkeasti omaitseni. En pelkää olla minä. Mä tykkään pukeutua ja laittaa itseä miten milloinkin. Uskallan valita kaupasta niitä erikoisempia vaatteita, enkä pukeudu aina mustaan. Olen rohkeasti esillä vuorovaikutustilanteissa, enkä jää vaiti jos minulla on jotain sanottavaa. Uskallan sanoa viimeisen sanan. Luotan itseeni ja omiin kykyihini. Ajattelen olevani samanarvoinen muiden ihmisten kanssa.




7. Olen lapsi -ja eläinrakas ihminen. Kyllä. Mä rakastan toimeliaita ja aktiivisia lapsia. Sit niitä ihania koiranpentuja, ne vie mun sydämen. Nään hyvinkin nämä kuuluvan mun elämään tulevaisuudessa. Oon hoitanut paljon lapsia sekä vapaa-ajalla et työkseen ja niiden seuraan mä en hermostu. Se lapsuus vaan on niin ihanan huoletonta aikaa ja se läsnäolo niiden kanssa on aitoa. Lisäksi se kiitos mitä sää niiltä saat on vilpitöntä.

8. Olen terve, enkä sairastele usein. Arvostan terveyttä kyllä ihan totaalisesti. Nään omassa työssäni ja elämäni ympärillä paljon vastoinkäymisiä, sairautta ja loukkaantumisia. Ymmärrän ettei terveenä oleminen ole itsestäänselvyys ja arvostan todella sitä että olen terve. Minulla on muutamia allergioita ja atooppinen ihottuma, joka on alkanut pitkän ajan jälkeen jälleen oireilla, mutta hyväksyn sen.

9. Olen todella vastuuntuntoinen ja stressinsietokykyinen. Pystyn ottamaan harteilleni paljon vastuuta ja siedän hyvin stressiä. Luotan itseeni ja omaan toimintaani, sekä pystyn vastaamaan toiminnastani. En siirrä vastuuta toiselle vaikean tilanteen tullen, vaan saatan kysyä neuvoa ja hoitaa tilanteen loppuun asti. Myönnettäköön, että mä nautin yleensäottaen vastuun saamisesta.  

10. Tykkään mun rennosta olemuksesta. Tämä ehdottomasti viimeisenä! Jotkut ihmiset on luonnostaan jäykkiä, mut mä tykkään kun oon tämmönen hassu ja rento ihminen. En oo jäykkä tai vakava, vaan hyväntuulinen ja avoin persoona. Yritän välttää ennakkokäsitysten tekemistä ja hyväksyä kaikenlaiset ihmiset. Pyrin tulemaan kaikkien kanssa toimeen ja musta on aina kivaa tutustua uusiin ihmisiin!

Tässäpä siis 10 syytä siihen, miksi haluan olla juuri minä. Nytpä sitten on teidän lukijoiden vuoro miettiä omalta kohdaltanne, mitkä ovat teidän kymmenen syytä olla minä. Otan myös enemmän kuin mielellään kommenttiboksiin vastauksia aiheeseen liittyen ja linkkejä teidän haasteisiin!
Joten olkaapa hyvät. Haleja <3

SATU
5 kommenttia on "10 SYYTÄ OLLA MINÄ"
  1. Nää on kyllä niin totta! Aina hihittelet ja naurat ja et melkein koskaan oo negatiivin! Ei sillä etteikö saisi välillä olla, muttet vaan yleensä oo! :D <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Ota eeva haaste vastaan <3 Ja otetaanpa pian luurit korville ja sovitaan tapaamista!!

      Poista
    2. Hyvä idea muuten :D vois laittaa ylös tää!

      Poista
  2. Ihan mahtavaa, ihania juttuja! :D

    http://m-stay-fresh.blogspot.fi/

    VastaaPoista