Top Social

15 KYSYMYKSEN HAASTE

lauantai 9. huhtikuuta 2016

Löysin jostain tämänhetkisestä blogimaailmasta tämän 15 kysymyksen haasteen, jonka aion nyt täällä bloginpuolella toteuttaa. Uskon, että tämän kautta tulee jokaisen tietoon jotain uutta minusta. Tähän haasteeseen vastaaminen tuntui hyvältä idealta juuri nyt, sillä tämän kautta saan myös itse ajateltua asioitani enemmän ja tarkemmin kuin tavallisesti.

1. Oletko...

...riippuvainen jostain?

En koe olevani riippuvainen mistään asiasta. Jos jokin asia tuntuu liian hallitsevalta, otan mielelläni askelta taaksepäin ja kiinnitän huomiota asiaan tarkemmin. Saatan miettiä onko asia hyväksi vai pahaksi, tai onko se todella sitä mistä pidän. Tottakai on asioita, jotka koen rutiineiksi arjessani ja joiden kanssa pidän säännöllisyyttä, mutten koe niitä pakonomaisiksi asioiksi tai riippuvuudeksi. Riippuvuudesta ajattelen, että sen kontrolloiminen on haastavaa ja eikä kyseistä asiaa pysty hallitsemaan. Kyllä mä oman arkeni ja tapani pystyn käsittelemään pääni sisällä ja hallitsemaan niitä. Myöskin negatiiviset ja hallitsevat ystävyyssuhteet olen jättänyt taakseni kaikkien ympärillä olevien ihmisten suhteen, jotka eivät ole saaneet minua voimaan hyvin.

...onnellinen?

Ajatuksia tämänhetkisestä elämäntilanteestani ja onnellisuudestani olenkin kirjoittanut blogin puolella jo aiemmin muutamaan otteeseen. Olen onnellinen ja hyvinvoiva tämänhetkisessä elämäntilanteessani. Tottakai kaikki positiivinen ja hyvä lisä omaan elämään on tervetullutta, mutta kykenen hymyilemään tällekin tilanteelle. Mitä mun työelämään kuuluu, niin se on aika väsyttävää ja koen sen itselleni tällähetkellä aika raskaaksi, mutta pyrin sitten tekemään itselleni tärkeitä asioita vapaa-aikainani ja sisällyttämään myös urheilua työpäiviini joko ennen tai jälkeen vuoron. Liikunnan kautta mä saan extra-latauksen hyvää mieltä! Kaiken tän lisäksi on Juuso, joka jaksaa kannustaa ja piristää mua rankkojenkin työpäivien jälkeen. Se pitää mut aktiivisena myös vapaa-ajalla ja kannustaa mun tekemissä valinnoissa. Ihanaa, että sekin tykkää matkustaa ja lähtee mielellään mun kanssa reissaamaan aina kun siltä tuntuu ja hyvä sauma tulee töiden osalta ja on mahdollista rahallisesti.




...onnekas?

Koen olevani onnekas siitä, että olen saanut paljon työkokemusta alaltani ja saanut vakituisen työpaikan. Olen päässyt matkustamaan moniin ihaniin, kauniisiin paikkoihin ja näkemään paljon muitakin kulttuureita. Minulla on ihana perhe ja sukulaiset, sekä miesystävä jonka kanssa asumme yhdessä. Olen monesta perusasiasta onnekas, mutta haluan aina korostaa sitä, että kaiken tämän eteen olen tehnyt paljon töitä. Mitään en ole saanut ilmaiseksi. On silti paljon asioita, joita en ole saavuttanut elämässäni heti ensimmäisellä yrittämällä. Tiedostan omasta elämästäni sen, että kaiken onnen lisäksi olen kokenut paljon epäonnea. Silti osaan arvostaa saamiani asioita ja pidän itseäni sopivan onnekkaana.

...katunut?

Tietysti mä kadun monia asioita elämäni aikana. Joskus sanon pahasti, enkä tarkoita sitä. Joskus taas huomaan vasta tilanteen jälkeen, miten olisi pitänyt toimia tai mitä sanoa. Ja kadun. Ei aina voi elää niin, ettei mitään tarvitsisi katua. Yritän kuitenkin elää elämäni niin, että pyrin tekemään asioita joita en katuisi, vaan joita muistelisin hyvällä jälkeenpäin. En myöskään omastapuolestani kadu sitä, että olen joutunut joitain asioita katumaan. Koen, että aina kun teen mielestäni vääriä valintoja, opin tästä kaikesta. Virheistä oppii parhaiten ja seuraavalla kertaa päätökset saattavat olla toisenlaisia. Virheiden tekeminen ja katuminen saavat myös harkitsemaan asioita enemmän.

...ilkeä?

En kyllä halua olla. Joskus saatan ihmetellä toisten ihmisten valintoja, mutta yritän kuitenkin ajatella että he elävät itselleen ja minä itselleni. Pyrin olemaan ystävällinen ja positiivinen ihminen, mutta tottakai joskus saattaa väsyttää tai olla huonotuulinen. Musta tuntuu, että se pahamieli vain pyrkii joskus tulemaan ulos, jotta voi taas olla iloinen ja mieli puhdistuu. Tämä kuitenkin huolimatta siitä, että tiedän ettei tämä ole hyvä juttu tai oikein. Ikinä en kuitenkaan ole ilkeä ihminen tarkoituksella.




2. Mikä on lempipaikkasi?

Yksi niistä on tietysti oma koti. Siellä saa olla vapaasti miten tykkää ja kaikki tavarat ovat saatavilla. Tietysti myös kun matkageenin omaa niin ajoittain kaikki ihanat lomakohteet -ja kaupungit, sekä kesämökit. Kaikki erilaiset, kauniit ja rauhalliset paikat.

3. Oletko koskaan kävellyt päin seinää?

En ole koskaan kävellyt päin seinää, mutta muistaakseni valotolppaan kerran. Tää tais tapahtua ala-asteella, kun oli joku koulun yhteinen kävely. Mä juttelin niin hirmuisesti ja katoin sivulle, pian olikin tolppa edessä. Hassua, mutta uskon että moni teistä voi kuvitella tän tilanteen mun kohdalle! Haha.

4. Milloin viimeksi nauroit todella?


Mää nauran jatkuvasti, mutta ihan todenteolla niin että mahaan sattu, niin tänäpäivänä kun oltiin siskon kanssa hakemassa ruokaa ja tiskillä tilaamassa olevalta mummolta tipahti talouspaperipaketti vetolaukun päältä mun eteen. Yritin sitä sit kohteliaasti mummon huomaamatta nostaa sen laukun päälle, muttei se siihen asettunut. Yritin käännellä sitä ja keksiä sille paikan, jossa se pysyisi, muttei se siinä pysynyt. Purskahdettiin siskon kanssa nauramaan ja lopulta mää jouduin laittamaan sen paketin ihan vaan sen laukun viereen lattialle, koska en keksinyt sille paikkaa. Myös meidän takana jonossa oleva mies nauroi tilanteelle. Kovasti myös mietin tällähetkee sitä, et mitä se mummo ois sanonut, jos ois nähnyt mut sen talouspaperipaketti kädessä, kun ei huomannut sen tippumista?

5. Missä olet huono?

No ensimmäisenä tullee mieleen äidinkielen luetunymmärtämiset ja ylipäätänsä kauhea tiedon pänttääminen. En koe, että mulla ois kovinkaan hyvä muisti. Jos haluan jotain oppia, täytyy mun olla todella kiinnostunut taikka tehdä kova työ tiedon omaksumisen eteen. En osaa tennistä, vaikka tykkään siitä. Viime lomareissulla onnistuin lyömään pari palloa seinien yli hukkaan. Oon myös huono laulamaan, kun ei vaan oo sitä lauluääntä niin ei oo.


6. Missä olet hyvä?

Oon hyvä vuorovaikutustilanteissa ja ihmisten parissa. Toimimaan extemporee eri tilanteissa ja luomaan erilaisia suunnitelmia. Koen et oon hyvä urheilun parissa ja saan siitä paljon hyvää mieltä. Kirjoittaminen ja ajatusten tuottaminen tekstin muodossa on myös minulle helppoa. Ainoa juttu vain, että kun aiheen keksin kirjoittamiseen!

7. Viimeisin kirja, jonka luit?

En oo hirvee lukutoukka, enkä oikeestaan lue pahemmin kirjoja. Viimeisimmät kirjat joita oon lukenut taitavat olla jotain tositapahtumiin perustuvia omaelämänkertoja. Sairauskertomuksia eri ihmisiltä tai ammattiini liittyviä tiedepohjaisia kirjoja. Joskus näitä lueskelen, mutta harvemmin tulee kirjoja yleensäottaen luettua. Pitäisi varmasti enemmänkin! Suosituksia kirjojen suhteen otan siis vastaan.

8. Kuunteletko jotain biisiä juuri tällä hetkellä?

En kuuntele, mutta televisiosta pyörii samanaikaisesti mainokset.

9. Oletko ollut auto-onnettomuudessa?


En oo ollut onnettomuudessa, mutta olen ollut kolaripaikalla nuorempana. Ei oo ikinä mitään kivaa katseltavaa. Onneksi silläkertaa ei ollut niin paha onnettomuus tai seuraukset niin vakavat kuin toisinaan. Lähinnä materiaalia kärsi tällöin.



10. Lempiherkku?

Mansikkapuffet!!, mansikat, Ben & Jerry jäätelö, kun makuna mansikkajuustokakku, kaikki suklaa. Mä oon kyllä rehellisesti todella perso herkuille. Suklaakeksit ja tortillasipsit menee myös paremmin kuin hyvin. Onhan näitä herkkuja. Mutta sit on myös hedelmät ja hedelmäsalaatti, rahkat ja marjat.

11. Mitä haluat tehdä tänä vuonna?

Haluan matkustaa ja kokea paljon kaikkea uutta. Arjen pieniä ihania hetkiä ja yritän löytää sen oman paikkani tältä paikkakunnalta. Liikkua ja huolehtia omasta hyvinvoinnista. Yritän löytää uusia asioita, joista saan uutta intoa ja nautintoa arkeeni. Panostaa parisuhteeseeni ja oppia enemmän itsestä ja kumppanistani.

12. Oletko allerginen millekään?


En ole koskaan käynyt allergiatesteissä, mutta olen huomannut, että mä oireilen joistain vihanneksista ja kasviksista. Mulla tulee turvotusta suun- ja kurkunalueelle, kun mä syön mm. tuorekurkkua, porkkanaa, herneitä. Kumma juttu. Sitten mulla on todella kuiva iho ja mulla on ollut atooppista ihottumaa, josta oireilen ajoittain osaksi ammattini vuoksi. Joudun käyttämään työssäni enemmän kuin liikaa käsidesiä, joka kuivattaa ihoa.

13. Mitä jääkaapissasi on?

Sieltä löytyy mm. kasvisjutut, jauhelihaa, leikkelettä ja juustoa, tonnikalaa, ruokakermaa, appelsiinimehua, vanilja -skyrri, maitorahkaa, banaani, erilaisia majoneeseja ja ketsuppia, kananmunia, pepsi-pullo ja valmiiksi tehtyä spagettia & jauhelihaa. Sit jotain perusjuttuja, mut näitäpä pääpiirteittäin.


14. Mitä teet päivittäin?

Noo päivittäin mä syön aamupalaa, käyn suihkussa ja juon kahvia. Sit lähes päivittäin mä käyn töissä, treenaan, ajan autoa, teen perus kotiruokaa. Kaikkea perusjuttuja, mitä arkeen kuuluu. Useimmiten juon iltaisin teetä. Myös sosiaalista mediaa käytän ja televisiota tulee katseltua edes hetken aikaa lähes päivittäin. Tällä aiheella en kehuskele, sillä välillä jopa kaipaan aikaa kun puhelin ei ollut niin oleellinen kapistus. Ihan liikaa räplätään mun mielestä puhelinta ja kyllä mä myönnän, että teen tätä itsekin. Kaikki on saatavilla puhelimen kautta.

15. Mikä saa hymyilemään?

No oikeastaan musta tuntuu että melkeinpä kaikki. Useimmiten oon niin hyväntuulinen jo valmiiksi, ettei välttämättä tarvitse olla erityistä juttua, minkä vuoksi hymyilisin. Kuitenkin on myös niitä väsyneitä päiviä ja niitä päiviä kun tuntuu, ettei mikään onnistu. Yleensä aina hyvät jutut, hyvä seura tai kunnon treeni saa mut jo paremmalle tuulelle. Oon todella iloinen jo pienistä kivoista asioista, joita arjessa voi toteuttaa. Muistot ja vanhat valokuvat, kuten tässä postauksessa käytetyt menneen Portugalin reissun kuvat.

SATU
Be First to Post Comment !
Lähetä kommentti