Top Social

INTOHIMONA MATKUSTAMINEN

tiistai 15. maaliskuuta 2016

Oon miettinyt paljon mun intohimojani ja asioita, joita pidän tärkeänä elämässäni. Näihin asioihin kuuluvat tietysti kaikki lähipiirini ihmiset, työ, harrastukset, kauneudenhoito ja sisustaminen, sekä muu kulttuuri, kuten elokuvissa ja tapahtumissa käyminen. Kuitenkin, haluan nostaa nyt esille yhden asian juurikin tuolta kärkipäästä. Eli matkustamisen. Onko se intohimoa vai pakkomielle? Johtuuko se aiemmista matkakokemuksista tai onko se osa minua, sitä en tiedä. Mutta se on todella lähellä sydäntä ja koen sen todellisena intohimona. Vaikka shoppaileminen ja rentoutuminen ovat myös ihania asioita, koen matkustamisen kaikista avartavimmaksi ja mieltä lämmittäväksi asiaksi. Se on vaan yksinkertaisesti ihan parasta!!







Ensinnäkin se tunne, kun tietää lähtevänsä myöhemmin matkalle. Kun lentoliput on ostettu ja lähtöpäivä on tiedossa. Sitten se matkapäivä ja sen tuoma fiilis. Ja aina se haikea kotiin palaaminen ja uusien matkojen suunnitteleminen. Kaikki se kuuluu tähän. Se tuo niin paljon jännitystä ja intoa, mutta mikä tärkeintä, myös arki sujuu huomattavasti kivemmin kun tietää, että rentouttava matka on tiedossa tietyn ajan jälkeen. Mä huomaan miten mun mieliala on paljon parempi ja innokkaampi myös töissä, kun hyviä asioita tapahtuu ympärillä -kuten nämä tulevat matkat. Varmasti kaikilla sen hyvän mielen saa aikaan jokin tuleva asia tai tavoite, minkä eteen töitä tekee. Mulla se on matkustaminen. Mulla on ihana tilanne sinänsä, että mun miesystävä on innostunut myös itse matkustamisesta ja tykkää myös käydä lomamatkoilla. Ihanaa on jos vuodessa sen kerran tai pari ainakin pääsisi johonkin päin reissaamaan!

Edellisiä matkakohteita viimeisiltä vuosilta, joissa olen käynyt:
Portugal, Lissabon (Syyskuu 2015)
Espanja, Gran Canaria (Helmikuu 2015)
Espanja, Ibiza (Elo-Syyskuu 2014)
Tsekki, Praha (Helmikuu 2014)
Turkki, Side (Elokuu 2013)


Tällähetkellä meillä on lomamatka tiedossa ja oon siitä todella innoissaan. Mun tekemä työ on sekä fyysisesti että psyykkisesti raskasta, minkä vuoksi on tärkeää huolehtia myös omasta jaksamisesta. Joudun aika paljon lepäämään ja rentoutumaan vapaa-ajalla treenaamiseni lisäksi. On se vaan aina niin huippujuttu, kun on jotain mitä odottaa. Toivotaan, että edessä olevat pari kuukautta menisi nyt nopeasti. Kohta pääsen kuvailemaan ja ottaan rennosti aurinkotuolissa. Että sitä vain odotellessa!
Postauksen kuvat ovat itse ottamia ja ne on kuvattu meidän edelliseltä Lissabonin reissulta. :-)

Mitkä ovat teidän intohimojanne?
Entä mikä on teidän suhde matkustamiseen?

SATU
Be First to Post Comment !
Lähetä kommentti