Top Social

TOP 10 - LÄHELLÄ SYDÄNTÄNI

torstai 9. elokuuta 2018
Heippa kaikki! Ajattelin pysähtyä hetkeksi miettimään ja kirjoittaa ihan ylös näitä ajatuksia siitä, mitkä asiat ovat lähellä sydäntäni. Mitä on ne asiat, joista mä välitän ja mitkä tekee musta just tällasen kun mä oon. Mitä tuotteita/merkkejä suosin, mitä suurkulutan. Monesti vastaavia kirjoituksia lukiessani mulla tulee kova motivaatio alkaa kokeilla uusia asioita tai kokeilla uusia tuotteita, jos toinen kehuu niitä oikein paljon. Sikspä mä ajattelinkin jakaa teille mun elämästä asioita - jotka on just mulle tärkeitä. Katotaan kertyykö näitä kuitenkin lopulta enemmän kuin se suunniteltu 10!


1. MATKUSTAMINEN
Tää on ollut aina mulle sellanen yhdenlainen henkireikä. Oon sitten opiskellut tai ollut töissä, niin aina tän avulla jaksanut painaa eteenpäin. On aina ihanan vapauttavaa päästä ihan vieraisiin ympyröihin ja kävellä vaan minne huvittaa. Käydä katsoon paikkoja mistä sulle puhutaan / mistä kuulet median kautta, nähdä ne omin silmin. Luoda oma kuva paikoista, joista ihmisillä on eriäviä mielipiteitä. Nähdä vaan niin paljon kuin huvittaa ja just niitä paikkoja mitä sä haluut. Olla vaan - just niinkun sä haluat. Ylipäätänsä se fiilis lentokentillä, vitsit - voisin olla siellä niin töissä!


2. KIRO
(=meidän staffordshirenbullterrieri - poika)

Parin päivän päästä 1.5 vuotias perheenjäsen. Ei hänestä pystyis enää millään keinoa luopumaan. Haettiin Kiro just luovutusikäisenä meille, jolloin tuntu et tää tyyppi on kovapäinen ja oppi on vaikee saada meneen perille. Mutta niin vaan on oppinut hurjasti asioita ja viimeaikoina aina enemmän ja enemmän vaikuttanut siltä, että se pentumainen luonne alkaa jo vähän väistyäkin. Rauhoittunut niin paljon ja tosi rakastettava tyyppi! Luonne on ihan paras ja haluaa tehdä kotona kaiken just niinku mekin. Ymmärtää paljon asioita ja rakastaa kuollakseen meitä ja kaikkia meidän tuttuja. Jokaisen kans pitäis heittää suukot ennenkuin moikataan sen enempää. Niin suuri sydän hänellä <3





3. BCAA - JUOMAT
Hassua heittää tällainen asia seuraavaks tähän mutta joo - tälläkin hetkellä aloittelen päivääni VADELMA-ACAI CELSIUKSEN parissa. Aamut ilman Bcaa - juomaa on mulle vaikeita. Ennen join joka aamu sen kupillisen kahvia, mut nykyään se on lähinnä ollut toi kaloriton & vitaminoitu virkistysjuoma, joka sisältää kofeiinia. Voisinko siis sanoa olevani kofeiiniriippuvainen, koska mun aamut ei tunnu lähtevän käyntiin ilman tätä? Kokosin kuvaan mun lempparit eri merkeiltä, ootteko maistanu?




4. SISUSTAMINEN JA JÄRJESTELY
Tiiättekö sen tunteen kun tavaroilla on omat paikkansa ja kodin täytyy olla siisti? Mä oon omasta mielestä aika tarkka siitä - että tavaroiden tulee olla omilla paikoillaan. Sit taas tullaan siihen kun kaikki on paikallaan - on ihana ideoida, mitä seuraavaksi tarvis hankkia ja voisko joidenkin esineiden paikkoja vaihtaa. Pitäskö maalata seinä tai lamppu, jätänkö kynttilänjalan sisään tai parvekkeelle? Mites ne taulut, joiden kuvio pitäs valita - ottaisko ihan vaan tyhjää seinää täyttävät vai näyttävämmät? Montako taulua ja mihin kuvioon? Sisustaminen on ihanaa! Onneksi on mies, joka hillitsee vähän jatkuvaa huonekalujen vaihtelua ja järkeilee, sillä muuten olisin vaihtanut ruokailuryhmänkin ties kuinka moneen kertaan. Nettikaupatkin mahdollistaa sen haaveilun eri huonekalujen osalta. En kyllä malta odottaa joskus, kun pääsee oman asunnon kalusteet ja pinnat valitsemaan, ihan unelmahommaa! Löytyykö sieltä sielunsiskoja?

Kartellilta löytyvät huonekalut ja sisustustuotteet on ehkä maailman kauneimpia sisustusesineitä mun mieleen, joten jaanpa Kartellin tuotteista lemppareitani kuvan muodossa alle:




5. KUNTOSALI JA TREENAAMINEN
Tää on yksinkertaisesti vaan ollu mun juttu iät ja ajat. Siitä saakka kun mä lopetin jalkapallon pelaamisen - olin ammattikoulussa ja aloin opiskella lähihoitajaksi ja päästiin opetteleen siellä, miten tehdään itsellemme ja toisille kuntosaliohjelmia. Todella yksinkertaisia sellaisia, mut harjoiteltiin sitä - kuinka löytää sopiva paino itselle omaa ohjelmaa ajatellen ja missä eri liikkeet vaikuttavat ja tuntuvat. Tällöin mulla oli jo oma kuntosalijäsenyys, mut siitä mä muistan sen kipinän lajia kohtaan virallisesti lähteneen, kun mä tein itselleni sen oman treeniohjelman!

Mun vapaa-aika kuluikin tosi suurilta osin kuntoillessa, koska mä en seurustellut ja mun pääpainon arjen osalta täytti koulu, jonka lisäks mä kaipasin jotain hyödyllistä ja mukavaa. Kaipasin oikeastaan aina sitä, että mä nään oman työni tuloksen ja sillonhan sen näki parhaiten kun jaksoi käydä aktiivisesti salilla. Kyllähän se toi hyvää fiilistäkin siinä samalla ja sitä alkoi jollain tapaa kiinnostua terveellisestä elämäntavasta ja kuntosalista. Eikä kauaa siitä mennyt kun kuntosalille menosta tehtiin jokaiselle sopiva BOOM! Kuitenkin elämäntilanne silloin oli sellainen, että olin arkipäivisin koulussa / töissä ja kaikki ne illat ja viikonloput oli aikaa tälle harrastukselle - kun taas nyt tilanne on toinen.

Tällähetkellä treenaaminen salilla on mulle se harrastus, jonka haluan säilyttää - vaikka teenkin 3-vuorotyötä ja välillä tuntuu väsyttävän ihan liikaa päästäkseen salille. Kun sinne menee, niin se kipinä löytyy kyllä ihan itsestään ja motivaatio säilyy sen kehittymisen myötä. Ja tuohan liikkuminen hyvää mieltäkin! Joka kerta salilta lähtiessä mä vaan hymyilen ja oon iloinen siitä et tuli lähdettyä ja tehtyä kunnolla kaikki se, mitä oli suunnitellut. Kuitenkin tän harrastuksen säilyttäminen tämänhetkisen työn kanssa on välissä myös itsensä patistamista, se on pakko myöntää. Se ei aina oo sitä, että sä lähdet sinne virtaa täynnä innostuksesta. Joskus sitä vaatii pienen potkun takapuolelle, että sä lähdet muisteleen sitä - miksi sä ylipäätään harrastat tätä ja haluat palata sinne jokakerta uudestaan ja uudestaan!



6. TUOREET KUKAT
Nuorempana en osannut arvostaa samanlailla kukkia, mut ai että - mä nautin siitä tunteesta kun on tuoreet kukat pöydällä! Kiro on ihan hulluna kasveihin ja kukkiin, se vaan nuuskii niitä vähän väliä häntä heiluen - oltiin sitten sisällä tai ulkona. Se ei tiputtele niitä lattialle, mut on kauheen utelias niiden suhteen. Onneks voidaan siis pitää kukkia ja kasveja pöydillä ja tasoilla pelkäämättä niiden kohtaloa. Mun serkkujen ja tädin tuoma kukka on vieläkin hengissä vaikka heidän käynnistä alkaa olla jo useampi viikko, en kestä! Voispa aina olla tuoreita kukkia pöydällä, vaikka periaatteessa miksipä ei?












7. RUOKA
Ruoka - se vaan on aina hyvää! Olin pienenä ihan todella nirso syömisen kanssa ja mieleiset ruoat olis voinu laskee varmaan maksimissaan kahden käden sormilla. Kuitenkin ihme kyllä sitä ajansaatossa muuttaa suhdettaan ruokaan ja sen terveellisyyteen. Vaikka laitankin alle Berliinissä syömäni mahdottoman hyvän pitsan kuvan - usein sitä kaipaa paljon tätä ravitsevampaa ja terveellisempää ruokaa. Tykkään ihan perus kotiruoasta, mutta välillä on kiva myös hifistellä ja syödä vähän paremmin vaikka ravintolassa.

Suhde ruokaan muuttuu varmaan jossain kohtaa elämässä jokaisella, mut mun kohdalla tää muutos on kuitenkin aika radikaali. Joissain perheissähän ne lapset kuitenkin suostuu syömään erilaisia ruokia tai edes maistelemaan niitä. Mä oon ollu joskus aika haastava. Etsin kauheen mielelläni uusia reseptejä, mutta vieläkin tuntuu välissä - ettei ihan kaikennäköistä osaa silti syödä tai tuu syötyä niin monipuolisesti mitä pitäisi. Kai sitä ajankuluessa kehittyy vielä tässäkin ja saa rohkeutta uusien ruokien maistamiseen ja sitä kautta niiden valmistamiseen. Mut silti mä koen rakastavani ruokaa ja koen, että se on tärkeetä mulle. Käytän kuukausittain melko paljon rahaa siihen, että voin syödä just sitä mitä tekee mieli. Hyvä ruoka nimittäin on tosi jees!










8. VALOKUVAUS
Muistan sen tunteen elävästi - kun mä sain vihdoin hankittua Olympus Pen - järjestelmäkameran. Mun synttärit oli vasta menneet ja Juuso tuli hakeen mua työpaikalta autolla ja sanoi, et nyt me lähdetään ostaan sulle se kamera. Oli tosi sateinen ilma, mut siitä huolimatta mun oli pakko käydä kävelyllä heti illasta kameran kanssa ja kokeilla sen ominaisuuksia. Ja olihan se huippua, vaikkei kaikkia toimintoja ja mahdollisuuksia osannutkaan hyödyntää!

Valittiin hyvä perusvarma objektiivi, jolla on helppo kuvata alkuun tilannetta kuin tilannetta. Nyt jälkeenpäin oon todennut sen todella fiksuksi ratkaisuksi, sillä oon saanut kuvattua sillä oikeasti ihan kaikkea! Tulevaisuudessa aion kuitenkin panostaa sen verran, että hankin 1-2 uutta objektia kameraa ajatellen, jotta saan vähän erityylisiä kuvia joistain tilanteista.

Oon aina tykännyt valokuvata ja se oikeastaan yhdistyy hyvin matkustamiseen ja blogiin. Mulla on aina matkoilla kauheen kova into valokuvata kaikkea ympärillä näkyvää ja ikuistaa niitä hetkiä. Joskus oon miettinyt, että olispa ihana omistaa Polaroid -kamera, josta kuvat saa sillähetkellä ulos - kivoina muistoina. Myös Instagram tilin (SATWII) päivittäminen ja blogin kirjoittaminen liittyy vahvasti juuri näiden kuvamuistojen jakamiseen. Jos en sais valokuvattua riittävästi materiaalia blogipohjalle - en tulis jakaan myöskään tekstejä, sillä mä tykkään muodostaa valokuvien avulla sen fiiliksen lukijoille - mistä mä puhun. Kuvilla on vaan niin tärkee rooli mun blogissa, enkä sais millään muulla tapaa välitettyä sitä fiilistä teille samanlailla - mitä mä saan kuvattujen valokuvien avulla.

Mulla on tapana matkojen jälkeen koota reissuilta erilaisia albumeita. Ostan usein tyhjän kirjan, johon liimailen kuvia ja muistoja näinollen menneiltä matkoilta. Oon myös tilannut Ifolorilta monia kuvia, joita ollaan kehystetty seinille muistoiksi.




9. KAHVI
Ja ennenkaikkea rakastamani Latte!! Vitsit miten hyvää se voikaan olla. Jos jollain on ehdottaa super hyvää lattekonetta, niin ehdotuksia otetaan vastaan enemmän kuin mielellään! Ei oo pyhä mahdottomuus että mä ostaisin seuraavaks itselleni kahvikoneen, jolla voin tehdä syysaamuina (lue: myös päivällä, iltapäivällä ja illalla) superhyvää lattea! Ah tätä Puolassa juotua Costa Coffeen lattea - jäit erityisesti mieleen!




10. HAJUVEDET
Tässä mun kolme tän hetken lempparia! Ensimmäinen hajuvesistä ( La Vie Est Belle - Lancome ) on lahja hajuvesi, jonka sain jo yli 3 vuotta sitten miesystävältäni, mutta joka on isosta pullosta johtuen riittänyt tähänkin asti ja vieläkin riittää - eikä tuoksu ole heikentynyt mielestäni yhtään. Aivan ihana tuoksu, josta pidän varmaan aina! Toinen tuoksuista on myös synttärilahjaks mieheltä saatu ( Calvin Kleinin - Euphoria ) joka on ehdottomasti mun suosikki ylitse muiden! Tää on mulle uudempi tuttavuus, ihana tuoksu - kokeilkaa! Viimeinen kolmesta ( Jimmy Choo - Woman ) on vaan ihan mielettömän ihana myös. Käytän vähän fiiliksen mukaan mitäkin, mutta Calvinin tuoksu on kyllä tällähetkee ihan ykkönen! Pakko silti mainita, et jos lähden jonnekin ulkoilmaan pidemmäks aikaa niin luotan kyl näistä pysyvyyden kannalta taas eniten Lancomen tuoksuun.



Voisin kuin voisinkin jatkaa tätä listailua ties minne asti, mutta... Ehkäpä tää top 10 oli tässä! Olipa jotenkin haastavaa miettiä, mitä sijoittaisin 10 tärkeen asian joukkoon! Mitä mieltä olitte, haluatteko jatkossa lisää tällaisia postauksia tai kenties TOP -listauksia eri aihealueisiin liittyen? Pistäkää viestii kommenttikenttään ja ehdotelkaa! Ihanaa torstai - illan jatkoa!
Be First to Post Comment !
Lähetä kommentti